Miljönärens coronarutiner uppskattas av kunderna

Miljönärens tydliga interna coronarutiner uppskattas av flera kunder och samarbetspartners.
– Vi har fått beröm för hur vi gör och agerar i dessa coronatider. Det är naturligtvis roligt, men borde samtidigt vara självklart. Vi måste alla ta ansvar för att vi och vår omgivning är friska, säger Jan Stenström, produktionschef för måleri på Miljönären.

I våras, när coronapandemin slog till på allvar, införde Miljänören tydliga regler för hur man skulle arbeta.

– De flesta av oss, som jobbar på Miljönären, tillhör inte någon riskgrupp. Men alla vi har någon närstående som finns i riskgrupperna och vi måste därför tänka på att inte smitta dem. Det skulle vara oerhört jobbigt att ha smittat någon annan i riskgruppen bara för att man varit oförsiktig, säger Jan Stenström.

Rutinerna
Därför har Miljönären under det senaste halvåret haft tydliga coronaregler. Här är några exempel:

  • Där Miljönären arbetar, vid bebodda lägenheter, delar man ut informationslappar om företagets särskilda coronarutiner.
  • Miljönärens hantverkare går helst inte in i en lägenhet och jobbar om ägaren finns där samtidigt. Har någon, som bor i bostaden, symptom på förkylning eller sjukdom återkommer Miljönären senare.
  • Planeringsmöten sker i större lokaler med eftertanke.
  • Medarbetarna fikar vid olika tillfällen.
  • Den som är minsta förkyld eller hostig stannar hemma.

– Vi har försökt att göra något bra och det uppskattas av våra kunder. Hoppas att fler i Sverige tänker lika, säger Jan Stenström.

Det är viktigt att vi alla gör rätt. Vi måste ta hand om varandra. Det här är allvar, säger Jan Stenström och fortsätter:
– För oss känns det skönt när kunder visat uppskattning kring hur vi jobbar med att hantera corona.

 

 

Jan Stenström, produktionschef för måleri på Miljönären, berättar att kunder uppskattar företagets hantering av coronapandemin.